Śląskie na lotnisku
Niekonwencjonalna promocja regionu w przestrzeni Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach
Na terenie lotniska, z którego korzysta rocznie ponad 2,5 mln pasażerów, powstała ekspozycja prezentująca walory turystyczne województwa śląskiego. Korytarz prowadzący z hali przylotów nowego terminalu do wyjścia z lotniska został zamieniony w instalację artystyczną dającą przedsmak kontaktu z regionem.
Prezentację zbudowano w oparciu o skojarzenia z naturą, odpoczynkiem, przygodą a także dziedzictwem industrialnym - jako fascynującym spotkaniem z historią. Podróżny przylatujący do Pyrzowic zobaczy region pełen pozytywnej energii, młody, inspirujący, a zarazem świadomy swoich korzeni.
Obrazy atrakcji regionu podane w oryginalny sposób w formie wielkich graficznych kolaży przez projektantkę Matyldę Salajewską tworzą niepowtarzalny klimat dla pierwszego kontaktu z regionem. Prezentacji towarzyszy muzyka autorstwa Roberta Nizińskiego, która „podąża" za podróżnym przez całą drogę do wyjścia z lotniska i daje możliwość odbioru miłego powitania jeszcze kolejnym zmysłem - słuchem.
„Instalacja na lotnisku wpisuje się w realizowane w tym roku działania promujące województwo śląskie. W rzeczywistości szybko rozwijających się mediów, nowoczesne i kreatywne sposoby dotarcia do odbiorców gwarantują ich większą skuteczność. Chcemy dodać kolejne pozytywne skojarzenia do zestawu wartości łączonych z marką Śląskie. Sztuka interpretująca walory regionu w nowatorski sposób jest naszym naturalnym sprzymierzeńcem i w przyszłości będziemy ten wątek dalej rozwijać, współpracując z kolejnymi artystami" - powiedział Bogusław Śmigielski, Marszałek Województwa Śląskiego.
Promocja regionu na lotnisku w Pyrzowicach to kolejny etap budowania marki „Śląskie. Pozytywna energia" i realizowania przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego strategii komunikacji marketingowej. „Po nagrodzonej za skuteczność w polskiej edycji międzynarodowego konkursu EFFIE 2009 kampanii „Pozytywnie nakręceni polecają" oraz niekonwencjonalnej obecności regionu, dzięki wykorzystaniu energetycznej podłogi, na szanghajskim EXPO 2010 jesteśmy świadkami następnych pionierskich działań" - dodaje Tomasz Stemplewski, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego.
Koncepcja na lotnisku została stworzona przez firmę GoodBrand/City Innovation Institute.