Marka Śląskie po raz trzeci
Rusza trzecia edycja konkursu promocyjnego
Konkurs ma na celu wyłonienie i wypromowanie produktów, firm i przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem śląskim reprezentują poziom nieprzeciętny, godny do naśladowania. Kapituła konkursu honoruje również osobowości odpowiedzialne społecznie, aktywne i przedsiębiorcze, które wniosły niekwestionowany wkład i są szczególnie zaangażowane w promocję regionu.
Kandydatów do nagrody „Marka - Śląskie" mogą zgłaszać jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe, gospodarcze, wyższe uczelnie, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe pożytku publicznego, fundacje oraz redakcje prasy, radia i telewizji. Zainteresowane konkursem podmioty mają prawo same zgłosić swoją kandydaturę.
Nagrody przyznawane są w następujących kategoriach:
- Gospodarka
- Nauka
- Kultura
- Sport, turystyka i rekreacja
- Produkt
- Usługa
- Zdrowie
- Organizacje pozarządowe
- Dziedzictwo kulturowe regionu
Kapituła przyznaje dodatkowo nagrodę honorową „Osobowość Roku". Nagrody wręczone zostaną 1 września podczas Gali Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach. Wnioski o przyznanie nagrody „Marka - Śląskie" zgłaszający przesyłają wraz z załącznikami pocztą tradycyjną na adres biura kapituły konkursu lub pocztą elektroniczną na adres markaslaskie@riph.com.pl do 31 maja 2012 roku.
Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne. Szczegóły dotyczące konkursu wraz z pełną dokumentacją znajdują się na stronie internetowej Izby oraz Województwa Śląskiego (www.slaskie.pl).
Organizatorami konkurs są Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach oraz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Współorganizatorzy: TVP Katowice, Radio Katowice oraz Polska Dziennik Zachodni.
Konkurs „Marka - Śląskie" otrzymał w 2011 roku wyróżnienie Wojewody Śląskiego „Śląskie na 5".