Klienci MATI WORLD HOLIDAYS – formularze i procedury

Rusza  procedura  wypłaty środków z gwarancji ubezpieczeniowych

W czwartek 9 sierpnia br. zarząd biura podróży MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o. o.  z siedzibą w Chorzowie złożył do Marszałka Województwa Śląskiego oświadczenie o tym, że nie jest w stanie wywiązać się z umów o świadczenie usług turystycznych zawartych z klientami.

Na podstawie art. 5 pkt 5 ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004r. Nr 223 poz. 2268 tekst jednolity z późn. zm.) Marszałek Województwa Śląskiego jako beneficjent zabezpieczenia finansowego uruchomił 13 sierpnia br. procedurę wypłaty środków z gwarancji ubezpieczeniowych SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.   w celu wypłacenia poszkodowanym klientom środków tytułem zwrotu wpłat wniesionych jako zapłaty za imprezę turystyczną, która nie zostanie zrealizowana oraz zwrotu części wpłat wniesionych jako zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana.

Klienci poszkodowani przez MATI WORLD HOLIDAYS proszeni są o składanie następujących dokumentów:

  • formularz zgłoszenia szkody z gwarancji ubezpieczeniowej turystycznej
  • kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy organizatorem turystyki MATI WORLD HOLIDAYS  a klientem;
  • kopia dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki należności za imprezę turystyczną, określonej w ww. umowie (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie / paragon).
  • oświadczenie klienta, że organizator nie wykonał umowy, z podaniem żądanej kwoty

Komplet dokumentów należy dostarczyć do:
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Wydziału Turystyki i Sportu
40-037 Katowice, ul. Ligonia 46

Uprawnieni do składania roszczeń są poszkodowani klienci, w przypadku składania roszczeń przez agentów należy dołączyć pełnomocnictwo od klienta. Roszczenie może złożyć osoba,  która zawarła umowę w imieniu swoim i pozostałych osób z umowy, jak również każdy klient z umowy we własnym imieniu.

Zgodnie z zapisami umów gwarancji ubezpieczeniowych nieprzekraczalny termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi dla klientów Zgodnie z zapisami ww. umów gwarancji ubezpieczeniowych nieprzekraczalny termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi dla klientów, którzy zawarli umowy  w okresie:

  1. od dnia 01.03.2011r do dnia 28.02.2012r.  upływa w dniu 28.02. 2013r. 
  2. od dnia 01.03.2012r do dnia 28.02.2013r.  upływa w dniu 28.02.2014r.

Infolinia dla klientów biura:
telefon: +48 (32) 77 40 973
telefon: +48 (32) 77 40 976
fax: +48 (32) 77 40 911
email: sport@slaskie.pl

Telefony przyjmowane są od godziny 7.30 do 15.30.

Załączniki
Formularz zgłoszenia szkody z umowy gwarancji ubezpieczeniowej MATI WORLD HOLIDAYS
Formularz zgłoszenia szkody z umowy gwarancji ubezpieczeniowej MATI WORLD HOLIDAYS