Dostrzec - docenić - zobaczyć więcej
„Czasem wystarczy spojrzeć uważniej, by rzeczy nabrały innego wymiaru, by dostrzec realną skalę przemian...". Tymi słowami rozpoczyna się nowy spot promujący efekty inwestycji dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
Bohaterem i narratorem spotu jest „Kowalski" - zwykły mieszkaniec województwa śląskiego, który niejako w monologu wewnętrznym komentuje otaczającą go rzeczywistość i snuje refleksje na temat dostrzeganych zmian. Przez pryzmat codziennych obrazków z życia jego i jego najbliższych poznajemy w szybkim skrócie kilka wybranych przedsięwzięć w regionie, jakie dokonały się w ostatnim czasie dzięki środkom unijnym. Perspektywa konkretnej osoby pokazuje, że przemiany te dzieją się wokół nas, w naszym najbliższym otoczeniu, a sam przekaz staje się bardziej bliski, emocjonalny i autentyczny.
W produkcji zastosowano metodę montażu tzw. split screen. Umożliwia to równoległy, dynamiczny przekaz informacji, podkreśla dramaturgię wydarzeń i pozwala na efektowne wykorzystanie czasu trwania spotu przy jednoczesnym, równoległym rozwinięciu wątków.
Spot rozpoczyna się od myśli, że aby dostrzec efekty działania środków unijnych, musimy nauczyć się patrzeć. W tym celu początkowe zdjęcia nawiązują do iluzji optycznej, która wymaga chwili skupienia i uwagi, by odkryć swe prawdziwe oblicze.
Umiejętność dostrzegania nawet małych, niepozornych zmian prowadzi do ich docenienia. W tej części spotu poznajemy osoby będące napędem pozytywnych przemian, czyli tych, którzy podejmują działania, wykazują się zaangażowaniem i wysiłkiem.
W spocie zaprezentowano tylko kilka wybranych miejsc. Na sam koniec przed oczami widza rozwija się wachlarz możliwości, sugerujący, że do zobaczenia jest znacznie więcej. Te i wiele innych projektów można poznać, odwiedzając serwis promocyjny projektów „Śląskie do przodu!" znajdujący się pod adresem: rpo-promocja.slaskie.pl
Zdjęcia zostały nakręcone w miejscach realizacji inwestycji dofinansowanych ze środków RPO WSL i pokazują pięć projektów. Są to: Rozbudowa Centrum Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej Śląskiego Ogrodu Botanicznego w Mikołowie, Budowa bytomskiego odcinka Obwodnicy Północnej Aglomeracji Górnośląskiej - etap III, Budowa nowej siedziby Muzeum Śląskiego w Katowicach, Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka, Dostawa Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych.
Produkcja powstała w listopadzie br. Spot na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego zrealizowała firma AVIAFILM DIGITAL PRODUCTION.
Spot będzie wyświetlany na antenie regionalnej TVP Katowice. W okresie od 6 do 20 grudnia br. przewidziano 92 emisje.