Pozytywnie nakręceni polecają
Kampania promocyjna Województwa Śląskiego - kwiecień 2009
Kampania trwała od 23 marca do 4 maja 2009 roku. Była pierwszą w historii ogólnopolską kampanią promocyjną Województwa Śląskiego.
Działania marketingowe obejmowały reklamę we wszystkich klasycznych mediach, zachęcając do odwiedzin regionu śląskiego turystów z terenu całej Polski. Kampania promocyjna opierała się na dynamicznym ujęciu różnych zainteresowań i pasji, które można realizować w województwie śląskim. Tytułowi „pozytywnie nakręceni" to ludzie w bardzo rożnym wieku dający upust swoim aktywnym lub nawet ekstremalnym zainteresowaniom. Główny przekaz reklam koncentrował się więc na pozytywnych, wyrazistych emocjach.
Według szacunków ekspertów z domów mediowych niemal 18 mln widzów zetknęło się ze spotem telewizyjnym Śląskiego trzy i więcej razy, podobna ich liczba usłyszała reklamę w radiu co najmniej raz. Jednocześnie sprzedano ponad trzy miliony siedemset tysięcy egzemplarzy gazet zawierających reklamę prasową.
Pozytywną ocenę kampanii wydali także jurorzy 12. Gdańskich Targów Turystycznych, które odbywały się w dniach 17-19 kwietnia 2009 roku. Województwo Śląskie zostało tam uhonorowane medalem Mercurius Gedanensis w kategorii Najlepsza Kampania Promocyjna w Polsce. Ogólnopolska kampania Śląskiego zdążyła już nie tylko zdobyć, ale też przyznać nagrody. Od marca 2009 w Internecie trwał konkurs dla twórców amatorskich filmów rejestrujących wyczyny pasjonatów i wielbicieli mocnych wrażeń. Zgłoszono wiele ciekawych nagrań, ale jury było jednomyślne i przyznało nagrodę (10.000 zł) autorce filmu „Przystanek Szyndzielnia", w którym bohaterka polecała tytułową Szyndzielnię oraz swoje miasto Bielsko-Białą, wykonując jednocześnie elementy karate Shotokan, które trenuje od siedmiu lat. Doceniono także cztery inne filmy, przyznając ich twórcom nagrody w postaci kamer sportowych VholdR. Wyróżnione prace to „Mała ceramika w pigułce", „Racibórz bungee", „Braterska pasja" oraz „Krótki film o nartach". Pierwsza ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają" trwała sześć tygodni i skierowana była do turystów z całego kraju. Kampania kosztowała 5 mln zł, z czego 2 mln pochodziło ze środków unijnych.
Media Plan
- OUTDOOR
- 20 sztuk tablic o wymiarach 12 m x 3 m;
- 100 sztuk tablic o wymiarach 6 m x 3 m;
- Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, aglomeracja górnośląska i trójmiejska
- PRASA
- Dzienniki:
- Gazeta Wyborcza
- Tygodniki:
- Polityka
- Wprost ;
- Newsweek ;
- Przekrój
- Miesięczniki specjalistyczne:
- National Geographic - 1 emisja;
- Focus - 1 emisja;
- Podróże - 1 emisja;
- Poznaj Świat - 1 emisja.
- Dzienniki:
- INTERNET
- Portale internetowe: onet.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl - w każdym po 400 tys. odsłon
- Internetowy Rozkład Jazdy PKP - 800 tys. odsłon
- TELEWIZJA
- TVP
- Polsat
- TVN
- TVN 7
- TVP 3
- RADIO
- PR 1
- RMF FM
- Zet
Projekt współfinansowany był przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013.