Kampania 2014: Tworzymy Śląskie

Tworzymy Śląskie

Kampania promocyjna budująca świadomość technologicznego rozwoju, jaki dokonał się w ostatnich latach na terenie województwa śląskiego

W ramach konsekwentnej promocji marki Śląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego od 1 do 30 września 2014 przeprowadził miesięczną kampanię mającą zwrócić uwagę szerokiej – choć przede wszystkim regionalnej – publiczności na olbrzymi postęp, jaki w ostatnich latach stał się udziałem przedsiębiorstw, firm, instytucji kulturalnych, naukowych i badawczych, działających na terenie województwa śląskiego.

Śląskie zmienia się na naszych oczach, stopniowo przekształcając się w region nowoczesnych technologii. To tutaj powstało pierwsze polskie sztuczne serce, tu został zaprojektowany najszybszy na świecie mikroprocesor. A to nie koniec nowatorskich osiągnięć mieszkańców naszego województwa.

Coraz lepiej dbamy o ochronę zdrowia i środowiska, coraz bardziej zdajemy sobie sprawę z wartości obcowania z wielką sztuką, z korzyści związanych z powszechną edukacją technologiczną, z wagą nowoczesnego designu. I wciąż szczycić możemy się unikatowym podejściem do pracy.

Na poparcie tej tezy w kampanii wykorzystano wizerunki sześciu obiektów:

  1. Sztuczne serce z Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu - dzięki którem uratowano ponad 300 osób,
  2. Mikroprocesor DQ80251 zaprojektowany przez bytomską firmę Digital Core Design – wykorzystywany w 250 mln urządzeń na świecie,
  3. Sztuczne słońce znajdujące się w Eurocentrum Katowice – dzięki któremu do atmosfery trafia o 95 ton mniej CO2 rocznie,
  4. Elementy turbiny silnika odrzutowego produkowane w Bielsku-Białej przez firmę Avio – używane w 30 tys. silników odrzutowych,
  5. Biżuteria z węgla z pracowni bro.Kat z Katowic – eksportowana do 30 krajów,
  6. Nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach – posiadająca salę o idealnej akustyce na 1 800 miejsc.

Realizatorem kampanii jest konsorcjum firm Locativo oraz Brainbox.

Cele kampanii

  • Cel strategiczny: zwrócenie uwagi mieszkańców województwa śląskiego na rewolucję technologiczną, jaka się dokonała w ich regionie, oraz na wynikający z tego potencjał rozwojowy na przyszłość.
  • Cel wizerunkowy: stworzenie oraz wzmocnienie obrazu województwa jako lidera w dziedzinie rozwoju nowoczesnych technologii, lidera, który dba o wartości bliskie mieszkańcom: ochronę zdrowia, ochronę środowiska i najwyższej jakości edukację.
  • Cel informacyjny: wskazanie propozycji nowoczesnych symboli województwa śląskiego i rozpoczęcie dyskusji na ten temat.
Załączniki
Prezentacja z konferencji prasowej
Materiały prasowe