Śląskie rozwija Twój biznes – profesjonalne wsparcie dla firm
Kampania promująca dofinansowanie przedsiębiorstwa z środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
"Śląskie rozwija Twój biznes – profesjonalne wsparcie dla firm" - pod takim hasłem we wrześniu i listopadzie 2017 prowadzona była kampania promująca nowe możliwości uzyskania dofinansowania przez śląskie mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą na szkolenia dla swoich pracowników.
Kampania wspierała rozpoczęcie działalności w regionie 6 operatorów tzw. Podmiotowego Systemu Finansowania usług rozwojowych. Operatorzy zajmują się podziałem środków na dofinansowanie wysokiej jakości kursów, szkoleń, studiów podyplomowych itp. dostępnych w Bazie Usług Rozwojowych (obejmującej obecnie prawie 15 tysięcy ofert).
Wszyscy operatorzy łącznie dysponują do rozdzielenia kwotą ponad 425 milionów złotych. Są to środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Kwota ta pozwoli do 2023 roku na wsparcie 53 tysięcy pracowników oraz 12 tysięcy firm z województwa śląskiego.
Twarzami kampanii były osoby z grupy docelowej, tj. śląskich pracowników i pracodawców – pani Monika, 45-letnia informatyczka z Zabrza oraz pan Marek, 56-letni księgowy z Rybnika – które na własnym przykładzie pokazują i uwiarygadniają korzyści naszej oferty.
Ich „historie sukcesu” poznajemy dzięki krótkim filmom wideo oraz wywiadom, które pokazują ludzką stronę oferty PSF, jak również motywują i zachęcają do pójścia w ich ślady.
Kampania jest mocno obecna w Internecie. Jej „serce” stanowi strona www.szkoleniaslaskie.pl (dostępny w trakcie trwania kampanii) zawierający komplet podstawowych informacji, na co można liczyć i gdzie uzyskać pomoc. Wszystkie inne działania nastawione są na pozyskanie ruchu na stronie. Aby dotrzeć precyzyjnie do podmiotów uprawnionych do korzystania z oferty, zastosowano unikalne dla narzędzi internetowych możliwości targetowania, czyli kierowania reklamy na grupę docelową. Działania reklamowe są prowadzone na Facebooku i na YouTube, w wynikach wyszukiwania Google, z wykorzystaniem content marketingu (tj. artykułów przypominających materiały redakcyjne, publikowanych na portalach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych), a także wspierająco w formie kampanii odsłonowej (banerowej) w sieci reklamowej Google.
Kampania toczyła się w internecie. Artykuły ukazały się na 5 portalach:
- bielsko.biala.pl
- naszraciborz.pl
- twojeinnowacje.pl
- zabrze.com.pl
- jaw.pl
Kampania była realizowana na zlecenie Wydziału Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przez agencję Althermedia z Warszawy.
Kampania współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.